bezecke

Jak se udržet u běhání – rady pro začátečníky

Přemýšleli jste nad tím, že byste začali dělat něco pro své zdraví a rozhodli jste se pro běh? Nebo jste už několikrát běhat začali, ale vždy jste to po pár dnech vzdali? Chybí vám vůle, odhodlání nebo vás to prostě jen přestane bavit? Přečtěte si několik rad, které vám pomohou překlenout začátek, abyste se běhu mohli věnovat opravdu pořádně.

Nepřepálit začátek

Jste plni elánu a jste odhodlaní se pustit do běhání na plné pecky? Rozhodně byste neměli první vyběhnutí přepálit a než se vydat na několikakilometrovou trať v té nejvyšší rychlosti, jaké jste schopni, raději jen tak poklusávejte a zkuste kratší okruh. Pro začátečníky to je nejlepší, nebudou vás potom bolet svaly. Veliká únava by vás nakonec od dalšího tréninku odradila.

Na co ještě nezapomenout

  • Zkuste běžet s někým. I u běhání platí ono osvědčené „ve dvou se to lépe táhne“. Pokud nemáte dostatek motivace, zkuste se domluvit s kamarádem nebo kolegou z práce a navzájem se vyburcovat k lepším výsledkům.
  • S prázdným žaludkem. Pokud jste si zrovna dali těžkou večeři, na běh zapomeňte. Ne jenom, že žaludek potřebuje čas pro klidné trávení, ani vy byste se necítili zrovna dobře.
  • Méně je někdy více. Chystáte se vyběhnout každý den a dát si pořádně do těla? Na to také raději zapomeňte, není nic horšího než přetrénovanost. Vydejte se ven jen několikrát týdně, další dny nechte ke klidné regeneraci.

Pohoda na čerstvém vzduchu

U běhání, stejně jako jinde, platí pravidlo, že byste si měli aktivitu hlavně užít. Proto se kochejte krajinou, dávejte si přestávky a užívejte si čas na čerstvém vzduchu. Nikdo vás nenutí k maratonským výsledkům, sami si nejlépe určíte, jaké tempo vám vyhovuje a jak často budete trénovat.


Vložte komentář


Jméno (požadováno)

Web

Příspěvek (požadováno)


Vytvořenou službou P-C.cz - Vlastní blog z vlastního PC. Mapa stránek